Baile del azucar y baile del baño - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van annejorinde - WaarBenJij.nu Baile del azucar y baile del baño - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van annejorinde - WaarBenJij.nu

Baile del azucar y baile del baño

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg

25 Februari 2009 | Spanje, Sevilla

¡Hola lieverds!

Ik zit alweer op de helft van week twee! Het is een heel dubbel gevoel: aan de ene kant gaat de tijd onmogelijk snel, aan de andere kant voelt het alsof ik hier al maanden woon. Ik herken zelfs de daklozen (en hun honden!) die hier rondsnuffelen. Rond de Macarena, waar Kimberley en ik elkaar ontmoeten voor we naar school gaan (zie het kaartje hiernaast), stikt het van de bedelaars en daklozen. Dat geeft af en toe taferelen die mijn idealistische hartje doen breken. Zoals het oude vrouwtje dat zichzelf bevuilde midden op straat, of de blauw uitgeslagen man die op de stoep lag te kreunen van ellende, of simpelweg een schoffie van een hond die naast zijn baasje kruipt, op een hoop vodden in een hoek van de stinkende, hete Macarena.

Maar goed, om alle moraal en ethiek maar even te laten voor wat het is: ik heb het geweldig hier. De lessen zijn nog steeds leuk, al heb ik nu ´s ochtends een lerares die ik niet kan uitstaan, haha. Maar het is leuk om telkens een stapje meer te doen op het gebied van Spaans, en klas is ontzettend gezellig. Het is totaal anders om in een klas vol gemotiveerde leerlingen te zitten, simpelweg omdat ze ervoor gekozen hebben om deze taal te leren. Daardoor hebben we de meest gezellige nerdy afspraken, zoals zondagmiddag met z´n allen picknicken in los Jardines de Murillo terwijl we elkaar overhoren, of in de zon op het dakterras van iemand in een residencia flashcards maken met magdalenas en koekjes bij de hand. Heerlijk. En daarna met z´n allen uit eten of simpelweg wat barretjes afstruinen op zoek naar de lekkerste tapas (tot nu toe de beste gesignaleerd in een zijstraatje van Plaza Alfalfa). Het leven is goed..

Maar natuurlijk niet alles hier draait om Spaans leren, we besteden genoeg tijd aan winkelen (dat krijg je als je door de grote winkelstraat moet lopen om op school te komen), films kijken, carnaval vieren, culturele uitstapjes of gewoon lekker met wat meiden naar een Arabisch spa (wat we vanavond gaan doen). En als ik eens niets te doen heb verveel ik me alsnog niet: slenteren door deze prachtige straatjes maakt mijn dag op zich al goed. Vooral ´s avonds is de stad betoverend. Ik ga proberen morgen wat foto´s op de computer te krijgen en anders: maak je geen zorgen, ik ga jullie als ik thuis ben genoeg vervelen met duizenden foto´s en ellelange verhalen over hoe mooi het hier wel niet is.

Ik moet er zo vandoor, zit achter de computer op de patio van school vanwaar we over tien minuutjes naar een museum hier in Sevilla vertrekken. En voor het hier druk wordt wil ik ook nog even naar de wc, want als iets Mission Impossible 4 is dan is het tijdens drukte hier op Clic naar de dameswc. Het is superklein en de wasbakken staan vlak voor de deuren van de wc´s. Het is dus altijd een ontzettend gepas, gemeet, geduw, georganiseer, wachten tot de één eruit kan en dan de deuren precies tegelijk op díe manier opendoen dat de volgende de wachtrij in kan glippen. Het is een choreografie op zich.
Okee, ik moet er nu echt vandoor. Nog even snel:


Deze week..:

* heb ik chocolate con churros en paella gegeten
* heb ik meerdere keren mijn plattegrond niet nodig gehad om in één keer te komen waar ik wilde (en ben ik ook héél vaak verkeerd gelopen..)
* kan ik al veel meer Spaans verstaan, vooral als mensen heel laang-zaaam-praa-ten
* draag ik de paarse nagellak die Nan ook heeft
* dansen we constant de baile del azucar
* heb ik al drie serieuze travestieten gezien (Carneval in Cádiz niet meegeteld want dat is echt een en al travestietenwereld)
* heb ik vier keer overwogen om een lot uit de Spaanse loterij te kopen
* heb ik een Spaanse telefoon gekocht (in het Spaans!) die het niet bleek te doen, dus ben ik mijn klacht gaan vertellen (in het Spaans!) in een andere winkel dan waar ik hem gekocht had omdat de eerste gesloten was, en moet ik nu weer terug naar de eerste winkel om mijn verhaal te doen (in het Spaans!) en een nieuwe telefoon te halen (in het Spaans!)
* heeft mijn gastmama me zowaar gezegd mijn kamer op te ruimen. Zelfs hier..
* hebben Kim en ik al drie dagen Kiss van Prince in ons hoofd


Ik heb nu geen tijd om iedereen terug te mailen, maar daar maak ik morgen tijd voor. Allemaal superbedankt voor de mailtjes! Opa en oma, ontzettend bedankt voor het Kuipernieuws en de geweldige kaart die ik vanochtend op de mat vond: hij staat nu op mijn nachtkastje te pronken.
Oh en kijk even op mijn hyves naar het filmpje van de ´baile del azucar´ (suikerdans), geweldig overblijfsel van Carneval dat ons al dagen achtervolgt.

Besos!

Anne

  • 25 Februari 2009 - 15:09

    Oma:

    Lieve meid, weer bedankt voor je verslag. Geweldig zoals je ons deelgenoot maakt van al je belevenissen.Gisteren was ik bij Marcel. Van hem de hartelijke groeten. mucho besos.

  • 25 Februari 2009 - 17:33

    Rosa:

    Chocolade con Churros.. ik ben benieuwd wat dat is.. ik krijg meteen visioenen van chocolade met gehakt erdoorheen, niet echt dat je denkt lekker:P Maar het was wel lekker?

    Kusje!

  • 25 Februari 2009 - 17:59

    Papa:

    Ha Meissie! Alles gaat prima als ik het zo lees. Wij logeren over een dikke maand in de 'straat van de kus': Reinoso nr. 6. Ga maar 's polshoogte nemen waarom die straat zo heet!
    x papa

  • 25 Februari 2009 - 19:30

    Nandi:

    Oooh Anne ik ben best wel heeeel erg jaloers als ik zo je verhalen lees en stiekem mis ik je steeds een beetje meer!
    Maar dat we op dit moment allebei de zelfde nagellak op hebben maakt het allemaal wat minder erg! ;)

    Honderdduizendmiljoentriljoenbiljoenzesduizendmiljoennegenhonderdrieendertigkusjes:)

  • 26 Februari 2009 - 10:20

    Floor:

    Popje,

    Wat fijn dat je het zo leuk hebt, natuurlijk missen we je hier heel erg, maar gelukkig kunnen we lezen dat het goed gaat! Ik ben wel stikjaloers op je mooie weertje, wat zal jij een tintje hebben als je terugkomt! Ik heb een nieuw huisje gevonden en ik ga dus per 1 maart als het goed is verhuizen, samen met die Jerryboy.. Dan heb je tenminste nog iets nieuws als je weer terugkomt (je komt toch wel weer terug ooit! :O )

    Niets dat liefde voor Anniepannie!

  • 26 Februari 2009 - 10:27

    Daphna:

    Ooh Annnie, wat klinkt het allemaal geweldig! Nan en ik hebben maar besloten dat we een steungroep moeten oprichten, omdat je we je allebei best wel een beetje heel erg missen! Maar, het klinkt echt heeel erg leuk! Dus, we gunnen het je ook wel hoor..;)
    Geniet ervan lieffie, en dan kan je mij weer Spaans leren!

    Dikke zulu kus en heel veel liefs!!!

  • 01 Maart 2009 - 13:24

    Marcel:

    Hoi Anne,
    Van oma kreeg ik de link naar deze site.
    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    En wat een belevenissen in zo'n korte tijd (ik kijk nu al uit naar [of is het: zie al op tegen] die duizenden foto's en ellenlange verhalen) en je bent er nog maar net.
    Nou meid, veel plezier en ook de groeten van Karin. x Marcel

  • 02 Maart 2009 - 07:45

    Karin:

    hoi lieverd, wat fijn dat het zo goed met je gaat!
    En wat maak je veel leuke en interessante dingen mee!Dus die zogenaamde zoon....bestaat helemaal niet!! ik dacht nou..misschien wel een lekker ding? Fijn dat je al vriendinnen hebt gevonden om samen je avonturen mee te beleven!
    je hebt gelukkig nog geen tijd gehad om jezelf tegen te komen...je weet wel...
    dikke kus, Karin

  • 02 Maart 2009 - 14:03

    Kirsten:

    Hey Anne!

    Wat een leuke verhalen heb je al geschreven! Zo te zien heb je het daar super. Houden zo!

    Dikke X, Kirs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 90494

Voorgaande reizen:

15 Februari 2009 - 07 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: