Sinaasappels, sinaasappels overal! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van annejorinde - WaarBenJij.nu Sinaasappels, sinaasappels overal! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van annejorinde - WaarBenJij.nu

Sinaasappels, sinaasappels overal!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg

17 Februari 2009 | Spanje, Sevilla

Hallo daar!=)

Estoy en España!!
En wat is het hier prachtig... De hele stad is één groot droomplaatje. Ik zou graag van elke hoek van de straat een foto nemen om het aan jullie te laten zien, maar dat trekt de batterij van mijn camera niet. En aangezien ik gisteravond een heel gevecht heb gehad met de oplader om het snoertje precies zo te hangen dat de stekker nét niet uit het stopcontact-van-twijfelachtige-kwaliteit viel, spaar ik mijn batterij liever even op. Maar ik kan jullie wel een indruk geven.. Alle huizen zijn, zoals je wel verwacht, oranje en roze en geel met prachtige gietijzeren balkons en oude deuren, en óveral staan sinaasappelbomen! Echt, overal! De takken buigen onder het gewicht van duizenden grote, sappige sinaasappels. (Die je regelmatig geplet door een auto op straat tegenkomt, dan zien ze er een stuk minder aantrekkelijk uit). Dus moeders, geen zorgen: vitamientjes genoeg =)

Reis ging trouwens helemaal prima, na een half uur op de bus te hebben gewacht toch maar een taxi gedeeld met een reisgenoot en toen keurig netjes gedropt voor mijn huisje-to-be (voor de googlers: het is het rode appartement) En toen deed er niemand open.. maar na een kwartiertje proberen kwam er een klein dametje in een grote witte badjas naar beneden: dat was Concha. Eenmaal binnen bleek dat ik niet echt in een gezin verblijf, maar met nog vijf anderen: Sofie en haar vriend (die inmiddels weer weg is) uit Zwitserland en drie Engelse jochies (die verschrikkelijk lui, luid en onbeleefd zijn, droge humor hebben en alles ´classic´ vinden=p). Nouja, aan dat idee ben ik inmiddels gewend en ik gelofo dat ik ook zojuist heb geregeld dat ik te eten krijg (nu al=p) Verder blijkt Concha echt een schatje, echt zo´n roddelende kletskous met een kast vol foto´s van haar kinderen en (wijlen) honden.

Heb er inmiddels al twee schooldagen en een tour door Sevilla opzitten. De lessen zijn erg leuk, zit in het allerlaagste niveau (gevolg van het feit dat ik absoluut niet kan antwoorden als een Spaans persoon tegen mij praat) en dat gaat in principe een beetje te langzaam, maar dat is eigenlijk wel goed zodat ik misschien wat zelfverzekerder praat en wél iets zinnigs tegen mijn huidige landgenoten kan zeggen. Het weer is verder heerlijk (okee, nog niet bikiniwaardig, maar toch), de mensen zijn aardig (en vast nog aardiger als ik straks ook daadwerkelijk met ze kan communiceren) en er is superveel te doen! Moren ga ik naar een espectaculo de flamenco, donderdag naar een fiesta intercultural (lees: verzamel zoveel mogelijk buitenlandste studenten in één bar) en zaterdag gaan we carneval vieren in Cádiz, wat echt een megaspectakel schijnt te zijn. Vamos a ver;)

Oooh er is zoveel om te vertellen.. maar er zitten hier heel veel mensen te wachten op een computer en dit verhaal wordt veel te lang, dus ik brei er maar zo´n beetje een eind aan. Nog even dit:

Vandaag...:
* ben ik in één keer goed naar school gelopen
* heb ik zowaar min of meer een Spaanse conversatie gehad met Concha en Sofie
* heb ik mijn sporen achter gelaten in Sevilla door over een stuk nat cement te lopen (dat krijg je als je telkens omhoog kijkt naar al die mooie huizen)
* heb ik een heleboel chocolade gekocht samen met mijn klasgenootje Kimberley
* heb ik vier(!) Zara´s in één straat gezien
* heb ik een heleboel Spanjaarden vanuit ramen naar elkaar zien schreeuwen
* ben ik te weten gekomen dat mijn 14-jarige huisgenootjes hun klasgenoten (en ongetwijfeld zichzelf) drogeren met medicijnen uit de plaatselijke apotheek
* heb ik papa aan de telefoon gehad die samen met Tom ingesneeuwd is in hun hotel in Oostenrijk terwijl ik hier in de zon loop
* heb ik een nieuw digitaal vriendje gekregen (het is een slak) (even kijken hoe het met hem is trouwens..)
* heb ik een warme douche gehad (gisteravond was ie ijskoud, en toen ik vanochtend, toen ie weer ijskoud was, al bibberend toch maar mijn haren stond te wassen werd ie opeens warm! *halleluja*)
* heb ik geleerd dat je geen ´golfo´ kan spelen

Nou, ik ga maar eens op weg naar de residencia van Jakob, ook een klasgenoot: we gaan daar met een paar mensen pannekoeken bakken! (Geen land met Anne zonder pannekoeken=p)

Ik hoop dat ook alles goed met jullie is! Sorry als ik niet op jullie smsjes antwoord, ik lees ze wel hoor! Maar smsen is heel erg duur. Ik koop binnenkort een Spaanse telefoon, dan is het wat goedkoper (geloof ik.. hoop ik.. ik weet eigenlijk niet=p)

Nouja, heeeeel veel kusjes!

Y hasta luego ;)

  • 17 Februari 2009 - 17:56

    Oma:

    Prachtige verslagen schrijf je. Ik lees het met aandacht en verbazing. Je hebt echt oog voor het mooie. Fijn dat je het naar je zin hebt. Heel veel liefs en tot horens maar weer.

  • 17 Februari 2009 - 18:38

    Nandi:

    Waauw tof dat je nu een slak hebt! Ik heb een vlinder! Hopelijk gaan deze wat langer mee dan de vorige! ;)

    Oooh Annie ik ben blij dat je het leuk hebt en ik vind het zoo leuk om je verhalen te lezen en ik mis je nu al zooooooooooooooooooooooooooooooo erg maar geniet ervan hè en hou ons op de hoogte!

    Oh en je hoeft mn smsen niet te beantwoorden zoals ik al smste, maar soms wil ik je gewoon even smsen! :)

    1000000000000000000000000000000000000000000000000000000 x 10000000000000000000000000000000000000000 miljoen duizend triljard de wereld heen en weer en weer terug kusjes

  • 17 Februari 2009 - 19:28

    Madelon:

    Hé Anne,

    Ik ben het met je oma eens hoor, wat een mooie verhalen, leuk om zo op de hoogte te blijven van je Spaanse avontuur. Succes met je slak en sterkte met de vervelende Engelse jochies!

  • 18 Februari 2009 - 10:37

    Rosa:

    Wat een heerlijk verhaal zeg! Ik ben echt jaloers op je, want ik zit hier in Nederland, snipverkouden met dikke truien aan.

    Hoeveelste digitale baby is je slakje , eigenlijk?

  • 18 Februari 2009 - 13:20

    Nandi:

    Je moet trouwens wel even veranderen waar je zit hoor! Er staat namelijk boven je bericht dat je m typt vanuit Bussum Nederland en dat klopt natuurlijk niet! :P

  • 18 Februari 2009 - 15:50

    Daphna:

    Annieeeeeeee!

    Ik mis je ooooook! Maar echt zo ongelooflijk fijn dat je het naar je zin hebt!
    Aaah, verder weet ik even niks.

    Een hele hele hele hele dikke kus!

  • 19 Februari 2009 - 14:58

    Azzi:

    Heeee annepan!!!!

    oohhhh echt UNFAIR met dat mooie weer!:@ hier sneeuwt het!:P hahaha TE ernstig. Man wat een vaag verhaal van die jongetjes hee:S dat doe je toch niet?!... Er komt snel een kaartje tegemoet, waar concha niks van zal begrijpen en wel aan jou MOET geven:D hihi p.s tu oliste! hahahahahahahaaahaa (zoek de vertaling maar op(A))
    dikke kus!

  • 19 Februari 2009 - 16:04

    Red:

    Hee An! Klinkt echt geweldig, lijkt erop dat je daar een supertijd gaat hebben! Heb je daar ook oude opaatjes die op straat aan het schaken zijn met een sigaar en rum? Cheers!

  • 20 Februari 2009 - 19:27

    Mama:

    Haaa! Fijn joh, dat het nu al zo gezellig is. Da's snel hoor, binnen een week. Geen wonder dat ik je 's avonds niet meer kan bereiken ;-) Veel plezier met alle feesten, sinaasappels, nieuwe vrienden en carnaval, X + Aai

  • 21 Februari 2009 - 18:11

    Marith:

    hee An,

    Echt leuk om te lezen hoe je het hebt!! En jalours op het mooie weer :O Gelukkig heb je het helemaal naar je zin kunnen wij hier met een gerust hart zitten :P
    Hoop dat je nog heel veel leuks gaat meemaken en natuurlijk hier gaat neerzetten zodat wij een beetje kunnen meegenieten :D
    mis je meisie ;)

    Knuffie

  • 22 Februari 2009 - 12:00

    Mathilde:

    Leuk leuk allemaal!! Hoe waren de spaanse pannekoeken?

    Heel veel plezier, ik blijf je hier volgen xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 90490

Voorgaande reizen:

15 Februari 2009 - 07 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: