Goedemorgen - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van annejorinde - WaarBenJij.nu Goedemorgen - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van annejorinde - WaarBenJij.nu

Goedemorgen

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg

02 April 2009 | Spanje, Sevilla

¡Hola!=)

Geen idee waarom het zo lang duurde voordat ik weer een blog heb geschreven, want ik heb het de afgelopen tijd nou niet bepaald druk gehad.. Lekker lui geweest denk ik;) Heel erg lui ook vanochtend, want heb tot maar liefst twee uur geslapen! Niet zomaar, er zit natuurlijk ook een spannend en spraakmakend avontuur aan verbonden! (;)) Het zat zo: gisternacht (of eigenlijk vanochtend vroeg) na een avondje dansen stonden Kim en ik voor de potdichte deur van haar residencia. Had iemand van binnenuit de deur van de gemeenschappelijke ruimte op slot gedaan! (wij verdenken een Nederlandse huisgenoot die die avond razend naar huis was vertrokken nadat hij in een gevecht om zijn vriendin was beland..) Fijn. Probleem twee: mijn tas met sleutels lag in Kims kamer, omdat ik het niet helemaal mee wilde sjouwen naar de club: mijn huis was dus ook geen optie. Goed. Dus wij hebben om vijf uur ´s ochtends alle sleutels die we konden vinden uitgeprobeerd en op alle mogelijke ramen geklopt, maar niemand deed open (heel gek). Uiteindelijk zijn we op de bank op een andere etage beland, waar we nog een paar uur hebben gekletst tot onze oogjes toch door de
slaap overmand werden, en we nog een heerlijk uurtje geslapen hebben voor we omsingeld werden door nieuwsgierige en wantrouwende gezichten van de bewoners van die etage:) Toen was inmiddels de deur van Kims etage opengemaakt en konden we allebei weer ons bedje in, maar aangezien ik nog ongeveer 20 minuten had voor de les begon heb ik vandaag maar eventjes een dagje vrij genomen.

Verder heb ik echt heel erg weinig gedaan.. het weer hier was behoorlijk slecht, veel kou en regen. Dus Kim en ik hebben nogal wat tijd gespendeerd in haar kamer met de laptop: we hebben alle afleveringen van het laatste seizoen van Smallville gekeken plus een dozijn films. Dat alles onder het genot van yoghurt met cornflakes, verse aardbeien (die hier belachelijk goedkoop en dus onze laatste verslaving zijn: 3.50 voor twee kilo!) of ons levensrecept: pasta met tomatensaus en tonijn. Hmjammie. Dan nog een beetje rondgelopen, vrienden gemaakt, uit eten geweest, gedanst, lessen gevolgd.. Het leven is zo zoet in Sevilla. En nu begint het weer eindelijk ook weer een beetje beter te worden en gaat het hopelijk eindelijk echt een beetje op Spanje lijken!;) Tsja af en toe ben ik best een beetje jaloers op jullie als ik hoor dat het daar zulk mooi lenteweer is. Ik bedoel, ik hoor hier zo´n beetje te koken! Maar nee hoor, ik vertrek en het weer in Nederland/Spanje slaat om. Of Callan, die lekker met zijn luie derrière op zijn grote balkon met uitzicht over zee in Miami zit, ongetwijfeld ook met een overvloed aan zon. Nou, ik zal eens een hartig woordje spreken met de Spaanse zon hier en jullie daarna allemaal een poepie laten ruiken wat hitte betreft! (Excuus, weinig slaap gehad. Begin onzin uit te kramen =P)

Annnyywayyy.. papa, mama en Tom komen morgen!! Ik heb hun hotel al uitgebreid bekeken en gekeurd, en het is prachtig. Ze zitten in barrio Santa Cruz: de mooiste buurt van Sevilla. Het is de oude joodse buurt en, ondanks dat het best toeristisch is, het is werkelijk hoe je je een Spaanse droom voorstelt. Smalle straatjes met mooie huizen en bloemen, kleine terrasjes overal en op elke hoek winkeltjes. En natuurlijk de onvermijdelijke sinaasappelbomen. Vandaag kreeg ik trouwens op mijn terugweg naar huis bijna een sinaasappel op mijn slaperige hoofd! Ze waren de sinaasappels uit de bomen aan het knippen langs Calle Feria (mijn straat) zodat de meute ze niet op hun hoofd krijgt als ze staan te huilen om Maria volgende week. De hele stad is overigens in rep en roer met de voorbereidingen voor Semana Santa: overal worden podia opgebouwd, straten schoongemaakt en dwanghekken neergezet om alles soepeltjes te laten verlopen. La Campana -ook wel het Amerikaanse plein genoemd- is zelfs helemaal omgegooid: zelfs de ABC kiosk was verdwenen om plaats te maken voor alle stoelen. (ik vond hem weer terug in de straat ernaast) Ik ben heel benieuwd hoe het volgende week gaat zijn... ik ben in ieder geval gewaarschuwd om geen waardevolle spullen bij me te dragen, niet het huis uit te gaan tenzij het echt nodig is (yeah sure, de enige keer dat ik hier ooit ben tijdens Semana Santa en ik ga een beetje in mijn kamer zitten) en vooral niet te verwachten dat je ook maar káns maakt om in één van de besloten familietenten te komen: zelfs niet als je je complete flamenco-outfit uit de kast trekt. We zullen zien! De week daarna is Semana Feria, wat één en al feest is de hele week. Dus misschien moet ik mijn energie een beetje sparen voor dan... In ieder geval ga ik morgen eerst lekker genieten van mijn complete gezinnetje bij elkaar en hen de stad laten zien, en daar heb ik heel veel zin in! =D

Nou ik ga er maar weer vandoor want meer wil er geloof ik echt niet uit mijn nog halfgare hersenpan vloeien.. maar wie weet schiet me er opeens wat te binnen en komt er een zeer snelle update. Zo niet: hasta la proxima semana!=)


Un beso muy gordoooooo ^^


  • 02 April 2009 - 17:27

    Oma:

    Geweldige verhalen schrijf je. Veel plezier morgen. Wat zou ik graag jullie vieren stilletjes volgen daar in Sevilla. Laat ze maar lekker lopen hoor. Dag lieverd, dikke kus

  • 02 April 2009 - 18:57

    Mama:

    tot morgen :-))))))))

  • 03 April 2009 - 15:33

    Azzi:

    Doe iedereen de groeten en ik mis je:(

    Kusje Mij:)

  • 04 April 2009 - 08:42

    Nandi:

    Ja joh je hebt ons veeeelste lang op deze blog laten wachten! ;)
    Neee is alleen maar goed als je niet al te vaak blogs schrijft, dat betekend dat je je in elk geval niet verveelt! Hoe is het daar in Spanje met paps & mams? :D Lijkt me toch wel fijn om ze weer even te zien niet waar?

    Met mij gaat het op het moment ietsje minder. Ik ben afgelopen maandag wat ziek geworden, dat gaat nu wel weer wat beter, maar ben woensdag van de trap gevallen voorover en toen op mn hoofd geland dus waren wel bang voor een hersenschudding, dat valt gelukkig wel mee, maar moet wel 2 weken rust houden etc, en mn lichaam voelt gewoon helemaal beurs.. Dusja, maar goed gaat allemaal wel weer over!

    Nou ik mis je! En tot over een ruime maand! :D X

  • 04 April 2009 - 18:28

    Oma:

    Ik moet van Azzi even de smilies proberen te maken, dus daar ga ik:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 90467

Voorgaande reizen:

15 Februari 2009 - 07 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: