Vluggertje - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van annejorinde - WaarBenJij.nu Vluggertje - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van annejorinde - WaarBenJij.nu

Vluggertje

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg

17 Maart 2009 | Spanje, Sevilla

Hallo =)
Het werd wel weer eens tijd voor een berichtje dacht ik zo.. al weet ik niet of ik het helemaal afkrijg want over een kwartiertje hebben Kim en ik een intercambio met een Spaanse jongen, en aangezien dit toetsenbord nogal wat toetsen mist gaat het behoorlijk langzaam.. Maar we zullen zien;)
Nou, zoals jullie vast absoluuuut niet verwachtten is het hier nog steeds super. Al moet ik wel zeggen dat ik thuis nu wel een beetje begin te missen.. al het nieuwige is een beetje van de reis afgesleten en zit nu precies op het punt waarop nieuwe vrienden zijn vertrokken en ik wou dat ik mijn oude vrienden hier had om te laten zien hoe prachtig de stad is. Maar dat is een dipje waar ik vast weer snel uitkom! Zeker als het weer zo blijft! Kim en ik hebben lekker het hele weekend op haar dakterras gespendeerd (we hebben het tot onze tweede woning gebombardeerd). De activiteiten daar variëren tussen slapen, eten, lachen, slapen en.. touwtjespringen! We hebben onszelf een stuk waslijn toegeëigend en proberen nu zowel onze geestelijke als lichamelijke jeugd (lees: slankheid) terug te vinden door middel van dit uitermate kostelijke tijdverdrijf. (Uiteraard gaat dat er een stuk minder chique aan toe dan die zin doet vermoeden:P). Verder probeert Kim me yoga te leren, waaruit maar weer eens blijkt dat ik zo stijf ben als een strijkplank (een al iets gebruinde strijkplank, dat dan weer wel) en woont Sofira (Al heb ik net geleerd dat je haar naam schrijft als Zipphrah) bij ons in huis en zij blijkt professioneel aerobicsinstructrice te zijn. *hallelujah* (over hallelujah gesproken: laatste keer dat ik dat woord gebruikte was in verband met de warme douche, en die was vanochtend dus KOUD. Omdat mijn host het warme water had afgesloten omdat mijn (sinds vanmiddag ex-) huisgenootjes teveel warm water gebruikten. Niet zo hallelujah..) Verder heb ik vandaag een prachtig ingepakt pakketje opgehaald van het postkantoor, het voelde net of ik jarig was, met mijn sportschoenen er in! Dankjewel mama, ook voor de heerlijke dropjes incluis - al druisen die dan weer compleet tegen het idee in. Kortom: een en al sport hier. En omdat ik jullie niet wil laten denken dat ik hier alleen maar sport en op het dakterras lig, maar het nu toch echt vijf voor zes is en ik opweg moet naar mijn intercambio (oh dat is trouwens praten met een Spanjaard die Engels wil leren terwijl je tegelijk jouw Spaans verbetert), ga ik morgen weer verder:) Hopen dat dit ding mijn tekst bewaart...

En YES, it did! Nou heb ik alweer weinig tijd, maar wél een beter toetsenbord. Dusss om het maar bij het sport-thema te houden: lets give these fingers some exercise! 8-)

De intercambio was ontzettend leuk, twee uur gepraat over nutteloze zaken met een 31-jarig klein Spanjaardje genaamd (hoe kan het ook anders) Juan - gezegend met een stralende, glanzende beugel. Daarna heeft hij ons een beetje van de stad laten zien, met name kerken. In elke hoek van elke kerk stond wel een of andere voorbereiding voor Semana Santa. Dat is een heilige week vol feesten hier, heel belangrijk voor iedereen. Het verhaal gaat dat de mensen uit de Macarena (mijn buurt) allemaal huilen als Maria voorbij komt. Dat doet ze op een immens plateau, waaronder 40 beren van mannen stapje voor stapje voortschuifelen om haar rond te dragen. Nu viel eindelijk het kwartje voor Kim en mij: we hadden al vaker zo´n groot uitgevallen blik ansjovissen zien rondstrompelen: blijkbaar om te oefenen. Dus eigenlijk hebben we de hele optocht nu al zo´n beetje gezien - maar dan zonder de huilende mensen.

Ik ga maar eens even terughalen wat ik allemaal heb gedaan de afgelopen anderhalve week..
Zaterdag hebben we met Kim, Lawrence en Jakob een auto gehuurd en zijn we naar Granada gereden om de Alhambra te bewonderen. Wat een prachtig gezicht is dat zeg! Het hele paleis is één groot kunstwerk: als het niet islamitisch was zou je het zo onder een weelderige barok kunnen plaatsen. Blijkbaar ben ik er 15 jaar geleden ook al eens geweest, maar vreemd genoeg kan ik me dat niet meer herinneren..;) Zondag hebben we weer lekker in het park gespendeerd en zijn we uit eten geweest bij wat we nu bestempelt hebben als onze local: een italiaans (haha) restaurant om de hoek van Kims resedencia. Heerlijk eten en geweldige service, en als je met je rug naar de afvalplaats vol daklozen zit is het ook nog eens een mooi gezicht. (ik heb nog precies 3 minuten om de rest van de week te typen.. ik voel weer een uitstel aankomen..) De rest van de week hebben we geprobeerd zoveel mogelijk nieuwe dingen te doen, omdat het Jakobs laatste week was. We hebben dus veel locale tapasbarretjes bezocht, hebben de Giralda (de toren van de kathedraal hier) beklommen en over heel (helaas bewolkt) Sevilla uitgekeken, hebben de hele nacht gedanst in de Catedral (niet de catedral zelf uiteraard maar een club in het centrum), musea bezocht, copas gedronken, stadswandelingen gemaakt en vooral weer veel gegeten. We wilde n het vrijdagavond afsluiten met een knaller en naar de immens populaire en zeer fancy Buddha del Mar gaan, maar twee van de heren van ons gezelschap werden geweigerd in verband met hun schoenen (mannen..). Toen de hele stad rondgestruind, maar inmiddels was het al half twee en dus overal bomvol. Uiteindelijk een geweldige cocktailbar gevonden met in de lounge boven een geniepig afstapje, waardoor we ook nog eens gratis vermaak hadden (lees: elke 10 minuten iemand languit op de grond). En ze hadden chocoladetaart:) Niets is beter om half 4 ´s nachts dan chocoladetaart. Een paar uur later, terwijl we met moeite onze ogen open konden houden, Jakob uitgezwaaid en toen zijn Kim en ik lekker gaan slapen op haar dakterras, en er de rest van het weekend niet meer vandaan gekomen. Heerlijk.

Okee, ik ben toch al veel te laat en heb geen zin meer om volgende keer weeeeer een hele lap te typen, ik wil gewoon NU die blog posten:P Dus dan maar een wat minder interessant verhaal en dus komen hier de Dezeweeks weer:


Deze week...:

- ben ik officiëel geintegreerd in Sevilla door uit te glijden over een geplette sinaasappel
- schijn ik al een beetje bruin geworden te zijn *yay*
- zijn er steeds meer Spaanse mensen die míj de weg vragen (helaas moet ik ze meestal een antwoord verschuldigd blijven, maar toch..)
- heb ik nog steeds de naggelak van vorige week op, die er nu uitziet als een paar rode vlekjes
- hebben we immens veel chocola gegeten (inclusief een betere versie van onze Beauty is in the eye of the beholder)
- heb ik ook inmiddels een andere woonplaats erbij: ik ben zo´n beetje vaste inwoner van Kim´s residencia
- is mijn parel van mijn bedeltjes afgebroken en het hoop/geloof/liefde bedeltje kapotgegaan (het ligt nu te hopen, geloven en liefden op mijn nachtkastje)
- is het weer geweldig!
- ben ik alle boekjes over ´hoe en wat in Sevilla´ uit aan het pluizen
- hoor je heel veel vogeltjes fluiten
- overstemmen de geuren van chorizo, brood, olijven en houtovens de geur van onze versie van de schijf van vijf (urine, uitwerpselen, braaksel, sperma en zweet) die er normaal in de Macarena hangt
- zie ik overal fanfareleden rondlopen (echt, ze verschijnen op de gekste plekken)
- ben ik verslaafd geraakt aan de Engelse serie Skins
- heb ik voor het eerst rondgelopen in een korte broek en slippers
- heb ik eindelijk mijn Spaanse telefoon aan de praat gekregen! (voor het nummer moet je me even mailen voordat half Nederland me gaat stalken)
- hebben Kim en ik een nieuwe betekenis gegeven aan Harry Potter
- heb ik drie (!) nagels gebroken (De horror! De hel! De verdoemenis! De ellende!)
- krijg ik aan de lopende band lieve kaarten, dankjewel allemaal!
- hebben we een vurige strijd met een ober van een tapasbar gevoerd omdat hij 20 euro teveel aan onze rekening had toegevoegd
- heb ik HEEL weinig geslapen (dakterras niet meegeteld)
- geef ik onmogelijk veel geld uit
- heb ik waarschijnlijk een telefoonrekening die uitkomt op iets met vier nullen
- ben ik erachter gekomen dat ik gewoon echt niet van honden hou. So shoot me.



Okee moet rennen!
¡Adios!

  • 17 Maart 2009 - 14:18

    Oma:


    Lieverd, Leer je ook nog een beetje spaans? Ik lees alleen maar engelse woorden.
    Ja het Alhambra is erg mooi, vooral de tegeltjes vond ik prachtig. Nou, geniet maar lekker verder . Maart is al bijna om en na april komt mei al.Dag hoor, heel veel liefs en een dikke knuffel van mij.

  • 17 Maart 2009 - 14:46

    Daphna:

    Ah lieve schat, héérlijk verhaal weer! Al heb ik wel erg veel medelijden met je nagels (quel horreur!). Ik ben al bezig om je terug te mailen, maar aangezien ik volgende week tentamens heb, denk ik dat het niet heel snel gaat!

    Enjoy honey bun! Dikke kus

  • 18 Maart 2009 - 11:43

    Nandi:

    Aaaaah je verhalen zijn zoooo geweldig! Als je weer thuis bent komt ik dagenlang bij je langs om alles nog eens persoonlijk te horen met beeldmateriaal erbij hoop ik! Geniet Annie! :D

  • 18 Maart 2009 - 13:40

    Tante Mathilde:

    je telefoonnummer wil ik..........

  • 18 Maart 2009 - 17:10

    Anne:

    Zeer urgente update: het aantal afgebroken nagels is inmiddels opgelopen tot vier. En ze zijn nu donkergroen ivm Saint Patricks day. Dacht die informatie kan ik jullie natuurlijk niet onthouden..;)

  • 18 Maart 2009 - 18:52

    Rosa:

    Hmmm laatst moest ik zo aan je denken, toen ik met een groepje lekker tapas aan het eten was in het zonnige Grunn.. Ik at toen vet lekkere gemarineerde dadels met chorizo ofzo.. jij eet dat natuurlijk niet ;) maar het was echt heerlijk. En nou, na jouw verhaal over de straten die naar allemaal lekker eten ruiken moest ik daar ook weer aan denken.

  • 19 Maart 2009 - 19:14

    Oma:

    Weet je al dat Azzi is geslaagd voor theorie van haar rijexamen? Vandaag.Liefs.

  • 19 Maart 2009 - 19:29

    De Sponsor:

    Ha, levensgenietster!
    Die nagels, heb je die kapotgekrabt op je spaanse docenten? Nou ja, met een 'intercombo' zal dat spaans misschien toch nog wel goed komen. Hoewel ik bij deze term als rechtgeaarde vader toch wat andere associaties heb....
    Doe x

  • 28 Maart 2009 - 16:38

    Merijn:

    Anne!! wat leuk om dit te lezen! We moeten allebei helaas wel pasen missen! Nu ik het zo bedenk is het bijna een jaar geleden dat ik je voor het laatst zag, dat kan echt niet! gauw wat afspreken als we allebei weer in Nederland zijn! Superveel plezier nog en groetjes uit Noorwegen waar het nog steeds sneeuwt!

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 90460

Voorgaande reizen:

15 Februari 2009 - 07 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: