Kan iemand mij vertellen wat dat water hier doet?! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van annejorinde - WaarBenJij.nu Kan iemand mij vertellen wat dat water hier doet?! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van annejorinde - WaarBenJij.nu

Kan iemand mij vertellen wat dat water hier doet?!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg

05 Maart 2009 | Spanje, Sevilla

Het regent, het regent...
Maar gelukkig heb ik mijn vrolijke blauwe pluutje op het laatste moment nog in de koffer gestopt, dus stap ik nog steeds parmantig door de straten. Straten die ik gelukkige al een beetje uit mijn hoofd ken, want mijn kaart bestaat nu uit twee helften en die zijn beiden zo vernacheld dat de vouwlijnen grote snelwegen dwars door de stad lijken te zijn.


Ja, lopen doen we veel hier. Er is wel een tram (een hypermoderne, lijkt net of er opeens een sneltrein over de stoep komt rijden) maar die heb ik nog nooit gebruikt. Die-hard!;) Helaas ben ik bang dat al dat lopen toch niet opweegt tegen de enorme hoeveelheid eten die ik op een dag consumeer. Zoals ik al zei heb ik een schat van een host die lekker veel kwebbelt en die graag ziet dat je rollend weer het vliegtuig ingaat, met als gevolg dat ik met lange tanden en protesterende maag een gezinsverpakking lauwe, halfontkiemde linzen naar binnen werk, met een sociale controle ter zwaarte van zestien tienermeisje - maar dan in de vorm van een oude vrouw waar ze alle zestien tegelijk inpassen - die zodra ik iets te lang treuzel met een hap in mijn mond te steken begint te loeien en jammeren dat ik haar eten niet lekker vind, dat ik te dun ben, te weining eet, dat het eten duur is (doubt it though.. bonen?) met las uitsmijter de ´ay, mi cabeza´-kaart, omdat ze al sinds ik hier ben een soort verkoudheid heeft waar ze hoofdpin van krijgt en doof door is. So the pressure is on. En dan zijn er natuurlijk nog alle lekkeren dingen tussendoor; tapasje hier, chocolaatje daar... nee dat gaat allemaal niet echt de goede kant op. Dus ben ik toch maar gaan overwegen om een abonnement op de plaatselijke sportschool te nemen. I know, wat moet Anne in een sportschool? Maar nu mijn goede vrienden van youtubes 8 minute Abs niet beschikbaar zijn moet ik roeien met de riemen die ik heb..

Dansen is wat dat betreft ook een goede, maar ik moet heel wat moeite doen om de groep een beetje mee te sleuren. Jodi en Andreas zijn zaterdag vertrokken en nu bestaat the gang voooral uit Lawrence en Kimberley (Engeland), Jakob en Jasper (Duitsland) en mijzelf. Kim heeft het nogal moeilijk in de lessen en mist haar ouders heel erg (nostaligische regen werkt niet in haar voordeel) dus die doet liever iets dicht bij huis, en om nou elke keer die jongens op sleeptouw te nemen.. Dus ben ik maar weer eens in de sociale poel die Clic heet gedoken op zoek naar een paar leuke meiden. Heb er twee gevonden: Lilly (Nieuw Zeeland) en Sofira (Texas) en we hebben gister een geweldige nacht gehad: aan één stuk door gedanst tot vijf uur ´s ochtends. We gingen met z´n allen naar een nieuwe club far, far away (wat erg pijnlijke voeten oplevert op de terugweg) waar bijna alleen locals waren. Echt super, maar wat minder super dat je ´s ochtends gewoon weer om 9 uur in de klas moet zitten.. Ik was dan ook als enige die-hard van de groep (geen trams, geen taxi´s, gewoon pijn lijden en bikkelen met die handel!) aanwezig vandaag en typ dit alles nu met wallen tot op mijn knieen en de club van gister nog nawalmend in mijn haar, haha. Very charming..

Mis mijn meiden thuis wel hoor! Ooh wat had ik graag een uurtje (uurtje?! Dag! Maand! Jaar!) met jullie gekletst onder het genot van een kopje thee... Maar okee, al heb ik julie dan niet om het mee te delen; dankzij mama heb ik wel thee! Zij was zo goed/gek/lief om mij een mini-waterkoker + favo-thee + soep + dropjes te sturen! Can you imagine the smile on my face? (of zoals Kim altijd zo leuk zegt: I had a coathanger stuck in my mouth) Dankjewel mama!

Nu ga ik dood neervallen op bed tenzij ik me er eerst toe kan zetten een douche te nemen... Okee, nog even mijn ditjes van de week:


Deze week..:

* Sinds gister hebben we een hond in de familie: een superschattige baby- Duitse herdershond, genaamd Isis
* heb ik mijn eerste openlijke homostel over straat zien lopen
* heb ik al twee keer mezelf onderuitgeschopt, vraag me niet hoe ik het doe.. ik denk dat het gezegde niet opgaat voor laarzen
* weet ik de volgorde van alle sloten en bijpassende sleutels van mijn huis uit mijn hoofd (het zijn er vier) inclusief precies in welke positie en met welke kracht de deur open en dicht moet
* hebben Kim en ik de hele keuken van haar residencia schoongemaakt op onze vrije zaterdagavond. Geloof me, dat was niet prettig
* ik verander sowieso in een huisvrouw: heb ook mijn eerste was succesvol zelf gedaan!
* blijft het koken toch nog een moeilijk punt... Kim en ik hebben twee pogingen gedaan (toetje en verjaardagstaart voor Jakob) die we respectievelijk ´Beauty is in the eye of the beholder´ en ´It´s the thought that counts´ hebben genoemd. You do the math.

* Is het lampje naast mijn bed kapot gegaan
* ben ik heel trots op Nan, Roos en Daf voor hun super schoolresultaten, wou ik dat ik Saar een dikke kus kon geven voor haar klunzigheid en wens ik Tom heel veel succes met zijn proefwerkweek
* heb ik heel hard gezwaaid naar Opa en Oma die overvlogen en tegelijk heel hard aan Saar en haar examen gedacht, maar het mocht niet baten;)
* wordt de keuken in mijn gastfamiliehuis gebouwd (dus zelfs als ik hem had mogen gebruiken, had dat niet gekund, omdat dus bleek dat ik niet eens een keuken hád)
* heb ik Benjamin Button voor de tweede keer gezien en er is no way dat 3 uur Brad Pitt ooit gaat vervelen




Daaaag! :)

  • 05 Maart 2009 - 14:34

    Rosa:

    Haha dat het daar ook al regent, zeg! Hier is het grijs en miezert het een beetje.. maar het ergste is nog wel dat de gaskachel man de gaskachel in de keuken heeft gedemonteerd waardoor ik net rillend aan de keukentafel mijn werkjes heb moeten doen.. brrr dikke truien aan!
    Is het, buiten de regen wel nog een beetje warm, daar?
    Hoeveel weken heb je nou gehad, een stuk of 3?
    Oja, en als je in Nederland nog eens tot 5 uur 's nachts wil dansen moet je maar eens hierheen komen, plek genoeg om uren achtereen te dansen.
    Wederom een leuke blog hoor! Je maakt toch wel veel foto's? Want ik wil alle gebeurtenissen die je hier hebt beschreven ook nog eens op de foto terugzien, hoor!

    Ik mis je, en wens je verder nog heeel veel leuke gebeurtenissen toe (die je dan weer mag opschrijven, zodat wij ons af en toe ook in Spanje kunnen wanen). Wacht met smart op je volgende blog.

    Kusjekusjekusje
    Rosa

  • 05 Maart 2009 - 14:50

    Daphna:

    Schattie! Dankjewel dat je trots op ons bent! Voor de 095380484ste keer: Ik (spreek nu maar even voor mezelf;)) zijn apetrots op jou!
    Ik zie je al helemaal parmantig door de regen huppelen (zo is NL toch een beetje dichtbij!).

    Ah, ik zou ook wel lekker willen dansen in een local club.. ik zeg: zodra je terug bent doen we het hier, in het locale Amsterdam maar weer eens dunnetjes over! Of dik, maar gewoon met heel veel lol!

    Aangezien mijn afspraak van vanavond niet doorgaat, duik ik maar lekker in mijn trui, met een kopje thee(zijn we toch een beetje samen, haha!)

    Have fun schattie!
    Muchos besos

  • 05 Maart 2009 - 15:58

    Loes:

    ¡Hola guapa!

    Que tal? ¡Puedo leer está teniendo un buen tiempo en Sevilla! Muy bien! Cuando puedo ver alguÌn foto's?

    No está lloviendo aquí. La semana pasada era 25 grados, pero cuando sven y yo estamos aquí...15 grados.. Pienso que trajimos el tiempo holandés!

    Ahora soy muy enferma :( No me gusta ¡No dormí la noche entera! Entonces soy muy cansada

    Deseo que usted tiene una estancia agradable, y nosotros hablamos pronto. yo esperamos

    Muchos besos!!

    Loes

    P.S. No sé si escribí todo bueno..

  • 05 Maart 2009 - 16:00

    Loes:

    oja..

    loesewoes.waarbenjij.nu ;)

  • 06 Maart 2009 - 13:14

    Nandi:

    Pannie!

    Waaaauw als ik in Spanje zou zitten zou ik ook willen dat mijn mamma mij een mini waterkoker met thee, soep en dropjes stuuurt! :D Hoe geweldig!

    Je begint ondertussen een flink feestbeest te worden.. Straks kan ik je niet meer bij houden! ;) Als je terug bent moet je me maar eens even laten zien hoe Spaanse nachtleven werkt (alleen dan in Amsterdam, maar het gaat om het idee).

    Waauw je moet niet stoppen hoor met het schrijven van je blogs, ik geniet elke keer weer als ik ze lees! Je schrijft ook zo leuk! :D

    Xx(L)

  • 06 Maart 2009 - 16:54

    Opa En Oma :

    Lieve Anne,Wij bleken over portugal te vliegen, maar in de verte zagen we een stipje zwaaien. Muy bien.
    Wat een pracht verhaal kregen we weer te lezen.Bedankt hoor! Hier is het ´s nachts kouder dan normaal, zodat oma onder 2 dekens en met een trui en sokken aan slaapt. Overdag is het 24o bij ons op balkon.Als we gaan wandelen,want het regent hier niet,moeten we een trui aan want er staat veel wind.Opa is rood gloeiend en mijn nachtlampje vloog bijna in brand, zo hebben we allebei wat perikelen met een nachtlampje. Nou lieverd, zel´m op hoor. Ken je al een beetje spaans? Nu maakt
    Opa het verhaal af.
    Ik heb deze keer weer een nieuw spaans woord geleerd:caballas, dat ken je zeker niet, maar wij hebben het gegeten,het is zeker ook wat voor jou. Groetjes van Opa en Oma

  • 08 Maart 2009 - 09:41

    Mama:

    Ha lief, wat een heerlijke verhalen weer. Tante Lida vroeg zonet nog naar je, ze is erg belangstellend hoe het met je gaat. Die kan zich er natuurlijk alles bij voorstellen hoe het is om een poosje in het buitenland te zijn. Ik vind het prachtig, ze is al bijna 85 en blijft jong van geest. Weet je wat, ik zal je verhalen printen en naar haar opsturen.
    Gisteren heb ik de heg geknipt. En niet zo'n beetje ook, de tunman had gezegd dat ie eigenlijk een keer "ingehakt" of zo iets moest worden. Lees: enorm, maar dan ook enorm terugsnoeien. Ik heb er speciaal de mega-heggeschaar van Hans en Anjella voor geleend. Je had papa moeten zien kijken. Meestal snoeit hij zoveel weg dat ik er bij sta te springen, maar nu stond hij sprakeloos met open mond in de deuropening te kijken. Ik vind het zelf wel mooi geworden :-)
    Liefs! mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Actief sinds 31 Jan. 2009
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 90475

Voorgaande reizen:

15 Februari 2009 - 07 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: